۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

شنبه, سپتامبر ۳, ۲۰۱۱جمع بندی گزارشات از قیام ملت آزربایجان در شهرهای آزربایجان + فیلم و عکس
گزارشی از قیام ملت آزربایجان از شهرهای آزربایجان را می توانید مشاهده کنید
ساعت 21/40 : دقت دقت...احتمال شهادت یکی از فرزندان غیور ستارخان در تبریز
براساس گزارش شاهدان عینی یک جوان 20 الی 22 ساله آذربایجانی در شهناز در اثر شلیک مستقیم گلوله توسط یک مامور لباس شخصی به شهادت رسیده است.
حادثه زمانی رخ داد که مردم به طرف عده ای مامور لباس شخصی حمله کردند و در یکی از کوچه های شهناز مامور به صورت مستقیم اقدام به شلیک گلوله کرد

ساعت 21/39 : درگیری ها در اورمیه به مناطق جنوبی شهر کشیده شد به گزارش گزارشگران ما درگیری ها هم اکنون در خیابان پرورش به طرف حسین آباد و علی آباد ادامه دارد --- صدای تیر اندازی در این مناطق به وضوح شنیده می شود

ساعت 21/37 : اولین فیلم از حضور سنگین مزدوران حکومتی در ارومیه. ۱۲ شهریور ۹۰ را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید
 
 
ساعت 21/32 : ارومیه، نیروهای امنیتی از پشت بام دادگستری به مردم شلیک می کنند
در اورمیه صدای گلوله بصورت متوالی شنیده می شود مزدوران در تلاش هستند خود را به استانداری برسانند ولی مردم اجازه نمی دهند.
استانداری آذربایجان غربی در محاصره مردم در آمده است. درگیری ها در پنجراه اورمیه شدت گرفته است. هم اکنون تنها راه ارتباطی استانداری با بیرون لشکر ۶۴ اورمیه که پشت استانداری قرار دارد، می باشد. در گیری در بیشتر نقاط شهر اورمیه با شدت تمام ادامه دارد.
همچنین گزارش می شود که ماموران از پشت بام دادگستری در حال شلیک به سوی مردم هستند.

ساعت 21/29 : بی بی سی بصورت بسیار محتاطانه ای سکوت را شکست
گزارش‌ها از بروز ناآرامی در تبریز و ارومیه حکایت دارد
گزارش منابع خبری فعالان قومی و حقوق بشر و گفته های شاهدان عینی از بروز درگیری میان معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه با پلیس در شهرهای تبریز و ارومیه حکایت دارد.
هرانا، خبرگزاری مجموعه حقوق بشر ایران، نوشته است که مأموران امنیتی و پلیس ضد شورش در این دو شهر با تجمع معترضان برخورد کرده و عده ای از آنها را بازداشت کرده اند.
چند شاهد عینی در تبریز و ارومیه هم به بی‌بی‌سی گفتند که شاهد درگیری میان دو طرف بوده اند.
گزارش کامل تر متعاقبا منتشر می شود.

ساعت 21/25 : گزارش تکان دهنده شاهدان عینی از قیام اورمیه
گزارش شاهد عینی در اورمیه: الان از بیرون رسیدم خیابان طالقانی تا ترمینال قیامت بود ماموران توان نزدیک شدن نداشتند . مردم خیابان را سنگر بندی کرده و راه موتور سوارها رو بستند. هیچ کسی قادر به ورود به خیابان طالقانی نیست .
در داخل کوچه های تنگ و پشت بامها نیز مردم مشغول سنگ پرانی به سمت مرکز شهر محل تجمع نیروهای ضد شورش هستند . مردم همه دارن به هم کمک میکنند نیروهای ضد شورش به خاطر راه بندان های متعدد ایجاد شده قادر به ورود به اون خیابان نیستند در صورت ورود هم به واسطه تاریکی کوچه ها مردم به راحتی با چوب و چماق سنگ آنها را فرار می دهند.
خبر رسیده لست که سه دستگاه خودروی مردم سوزانده شده که مطمئنن کار لباس شخصی ها است.

ساعت 21/20 : به مرکز آگاهی شهر اورمیه حمله کنید... صدها جوان زیر شکنجه و سرکوب هستند
براساس اخبار رسیده صدها تن از فرزندان دستگیر شده آذربایجان در اورمیه در حال حاضر در خیابان امین در مرکز آگاهی این شهر در حال ضرب و شتم شدن و مواجهه با شکنجه های قرون وسطائی هستند. از مردم خواسته می شود که جهت آزاد سازی اسرای ملت آذربایجان به مرکز اداراه آگاهی شهر اورمیه حمله ور شوند.

ساعت 21/19 : شدت قیام در اورمیه بی سابقه است
بر اساس اخبار رسیده له رغم اوج وحشیت نیروهای سرکوبگر شدت و قدرت قیام در اورمیه کاملا در طول تاریخ این شهر بی سابقه بوده است.
از هر طرف صدای گلوله و آژیر آمبولانسها شنیده می شود.
بوی دود و گاز اشک آور بخشهای بزرگی از شهر را در بر گرفته و در برخی از محلات ستونهای دود به آسمان برخاسته است.

ساعت 21/13 : اولین تصاویر از قیام ملت آزربایجان را که مربوط به یکی از زخمی شدگان می باشد می توانید در صفحه اصلی گروه خبری تبریز سسی مشاهده نماید
لینکتبریزسسی
 
ساعت 21/08 : احتمال حمله نیروهای سرکوبگر به بازار اورمیه
نیروهای سرکوبگر در حال حمله به اموال عمومی و اموال مردم هستند.
این احتمال وجود دارد که بازار اورمیه از سوی نیروهای اپارتاید به آتش کشیده شود.

ساعت 21/05 : انتشار شدت و وسعت تهدید خشک شدن دریاچه اورمیه و نیز میزان خشونت نیروهای رژیم اشغالگر در سرکوب شهرهای اورمیه و تبریز، تمامی شهرهای آذربایجان را نگران کرده است
اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در حال حاضر تمام اهالی آذربایجان در خصوص خطرات خشکانیده شدن دریاچه اورمیه و نیز حوادث شهرهای تبریز و اورمیه در حال گفتگو هستند.
پیش بینی می شود که بزودی تمامی آذربایجان به سوی قیام پیش خواهد رفت.

ساعت 21/03 : امروز مردم تبریز به قیام بزرگی دست زدند.
طبق گزارشات دریافته امروز اعتراضات ملت غیور آزربایجان در تبریز از کره نی خانا آغاز و به راستا کوچه انتقال یافت که در آنجا درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای ضد شورش اتفاق افتاد.
در این اعتراضات یک دستگاه موتور سیکلت به آتش کشیده شد.و شیشه های بازار صاعب شکسته شد.این اعتراضات دقایقی قبل به اتمام رسید.

ساعت 20/34 : هرانا؛ گسترش تظاهرات در ارومیه به سایر مناطق/ بازداشت گسترده شهروندان
با آغاز درگیری‌ها در شهر ارومیه بین مردم و نیروهای ضد شورش بازداشت‌های گسترده‌ای از سوی این نیرو‌ها انجام گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اثر درگیری‌ها و پراکنده شدن جمعیت، این تظاهرات به سایر نقاط شهر ارومیه کشیده شد و بر این اساس خیابان‌های طالقانی، منتظری، خیابان عسگرآبادی،بازارباش، دروازه زنجیر، مدنی، میدان گول اوستی شاهد درگیری مردم با نیروهای انتظامی و امنیتی بوده است.
در این بین بر اساس گزارش شاهدان عینی ده‌ها تن از شهروندان به صورت جمعی بازداشت شده‌اند.
در تبریز اما هم اکنون نیروهای یگان ویژه با گاز اشک آور و بانوم به مردم در خیابان راسته کوچه حمله کرده و سعی در متفرق کردن آن‌ها دارند در اطراف خیابان دارایی و مقابل استانداری نیز مردم با نیروهای شبه نظامی بسیج و سپاه درگیر شده‌اند.
بر اساس گزارش شاهدان از سوی سه راه امین و خیابان فردوسی صداهای مکرر شلیک گلوله (گلوله پلاستیکی) به گوش می‌رسد.
تا این لحظه گزارشی از بازداشت‌های احتمالی در تبریز مخابره نشده است.

ساعت 20/32 : استانداری آذربایجان غربی در محاصره مردم
به کشیده شدن درگیری ها به میدان آیالت و پنجراه استانداری ازربایجان غربی به محاصره مردم در آمده است . هم اکنون تنها راه ارتباطی استانداری با بیرون لشکر 64 اورمیه که پشت استانداری قرار دارد . می باشد
ساعت 20/29 : فیلمی از وضعیت امنیتی امروز تهران
تهران ضلع جنوبی میدان بهارستان 12 شهریور
1390
 
 

ساعت 20/25 : گزارش ها حاکی از شهادت جوان 20 /22 ساله در شهناز بر اثر شلیک مستقیم گلوله توسط یک مامور لباس شخصی دارد
حادثه زمانی رخ داد که مردم به طرف عده ای مامور لباس شخصی حمله کردند و در یکی از کوچه های شهناز مامور به صورت مستقیم اقدام به شلیک گلوله کرد
اطلاعات دقیق به زودی متشر میشود

ساعت 20/22 : براساس گزارش شاهدان عینی در تبریز، در خیبانهای مرکزی شهر نیروهای رژیم اعم از لباس شخصی، بسیجی و ضد شورش با وحشیتی بی سابقه در طول سی سال گذشته، در حال حمله به مردم هستند. حتی کودکان بی دفاع تبریزی نیز به شدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته اند. شدت قیام در بخشهای مرکزی شهر تبریز، تمام شهر را ملتهب کرده استبه دلیل شدت و سرعت قیام در بخشهای مرکزی شهر تبریز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده ای شده و مردم در دفاع از جان و ناموس خود در حال سرازیر شدن به خیابانها در محلات دیگر هستند

ساعت 20/21 : حضور مشهود نیروهای امنیتی در میدانهای تهران
همزان با قیام شهرهای آذربایجان و اعلام تظاهرات در تهران، حضور نیروهای انتظامی در میدانهای مرکزی این شهر به شکل مشهودی افزایش یافته است و نیروهای امنیتی سعی دارند تا با رویت کارتهای شناسائی افراد در میان انان رعب و وحشت ایجاد کنند.

ساعت 20/19 : حرکت ملی آزربایجان در حالی تظاهرات تبریز را سازماندهی میکند که بیش از 50 فعال حرکت ملی در تبریز دستگیر شده اند
بسیاری تهدید شده اند و بسیاری تحت کنترل قرار دارند
حماسه تبریز و اورمیه یک پیام به جهان دارد
حرکت ملی آزربایجان تنها نیروی تاثیر گذار در آزربایجان است
حرکتی از بطن ملت و برای ملت

ساعت 20/17 : در خیابان بعثت و میدان بازار باش اورمیه یک جنگ تمام عیار در جریان است
اورمیه:درگیری های شدید در خیابانهای زنجیر ، مرکز، منتظری،دروازه مهاباد، مدنی،گول اوستی، عطایی بازداشت صد‌ها نفر در ارومیه برنامه امروز نیروها بازداشت گسترده مردم است.
در خیابان بعثت و میدان بازارباش اورمیه یک جنگ تمام عیار در جریان است . شاهدان عینی درگیری ها را وحشتناک توصیف می کنند.

ساعت 20/15 : مجروح شدن چندین نفر در تبریز
صدای گلوله به صورت متوالی در خیابان فردوسی و سه راه امین شنیده میشود

ساعت 20/14 : کودکان را نیز دارند ضرب و شتم می کنند
براساس گزارش شاهدان عینی در تبریز، در خیبانهای مرکزی شهر نیروهای رژیم اعم از لباس شخصی، بسیجی و ضد شورش با وحشیتی بی سابقه در طول سی سال گذشته، در حال حمله به مردم هستند.
حتی کودکان بی دفاع تبریزی نیز به شدت مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته اند.

شدت قیام در بخشهای مرکزی شهر تبریز، تمام شهر را ملتهب کرده است
به دلیل شدت و سرعت قیام در بخشهای مرکزی شهر تبریز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده ای شده و مردم در دفاع از جان و ناموس خود در حال سرازیر شدن به خیابانها در محلات دیگر هستند.

ساعت 20/10 : بر اساس گزارشها اولین فیلم ها از تظاهرات تبریز در تلوزیون ملی آزربایجان جنوبی یعنی گوناز تی وی در حال پخش است

یکی از شرکت کنندگان در تماس تلفنی به ما گفت: " در درگیری راسته من را دستگیر کرده بودند اما یکی از درجه داران با غیرت آذربایجانی پلیس لحظاتی بعد با استفاده از فرصت شلوغی من را به همراه 7 نفر دیگر فرار داد

ساعت 20/06 : نیروهای اپارتاید زنان و کودکان را در پاساژهای مجاور بازار محبوس کرده اند
خبر بسیار نگرانه گننده ای از سطح شهر تبریز منتشر شده است. گفته می شود که نیروهای ضد ملت با حمله به زنان و کودکان، جمع نا مشخصی از آنان را از خیابانها جمع کرده و در داخل پاساژهای مولوی و شمس زندانی کرده اند.
مشخص نیست که نیروهای ضد ملت به چه دلیلی اقدام به گروگان گرفتن مردم کوچه و بازار نموده اند.

ساعت 20/05 : درگیری فوق العاده شدید در خیابانهای مرکزی شهر تبریز
اخبار رسیده احکایت بروز درگیری فوق العاده شدیدی میان جوانان خشمگین به خشکانیده شدن دریاچه اورمیه و نیز نیروهای ضد ملت دارد. گفته می شود که از ابتدای بازار تا بانک ملی واقع در سر خیابان دارائی تردد وسایط نقلیه و نیز عبور عابران ممنوع شده است.
همچنین خبر میرسد که در خیابان شهناز درگیری شدیدی در جریان است و تظاهرات کنندگان در حال ورود به کوچه اطراف هستند.
خبر می رسد که سگهای فاشیزم، تاکنون به دفعات از گلوله های پلاستیکی و ساچمه ای علیه مردم استفاده کرده اند.

ساعت 20/04 : در خیابان بعثت و میدان بازارباش اورمیه یک جنگ تمام عیار در جریان است . درگیری ها را وحشتناک شاهدان عینی توصیف می کنند
ساعت 20/00 : اورمیه: درگیری های شدید در خیابانهای زنجیر ، مرکز، منتظری،دروازه مهاباد، مدنی،گول اوستی، عطایی و بازداشت صدها نفر در اورمیه . گزارشها از اورمیه از برنامه امروز نیروها بازداشت گسترده مردم دارد

تبریز : درگیریها از طرف راسته کوچه به طرف پشت خیابان تربیت کشیده شده است و تعدادی از مردم در این منطقه با مامورین درگیر شده و با باتوم های الکتریکی مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند.

ساعت 19/54 : هم اکنون نیروهای یگان ویژه با گاز اشک آور و بانوم به مردم در خیابان راسته کوچه حمله کرده و سعی در متفرق کردن آنها دارند در اطراف خیابان دارایی و مقابل استانداری نیز مردم با بسیجیها و سپاه درگیر شده‌اند. از سمت سه راه امین و خیابان فردوسی صداهای مکرر شلیک گلوله به گوش می رسد و همچنین درگیری در تربیت ادامه دارد

ساعت 19/45 : بر اساس گزارش وبلاگ کاچستان گروهی از مردم به طرف استانداری حرکت میکنند و گروهی دیگر به طرف میدان ساعت و گروهی نیز در میدان قونقا هستند
برق منطقه آبرسان تبریز را برداشته اند و این منطقه مهم تبریز در خاموشی به سر میبرد

ساعت 19/41 : هرانا؛ تظاهرات پراکنده در شهرهای ارومیه و تبریز
لحظاتی پیش مردم معترض دو شهر ارومیه و تبریز به خشک شدن دریاچه ارومیه بار دیگر به خیابان‌ها آمده و مطالبات خود را پیگیری کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی این تجمعات نیروهای امنیتی که از صبح امروز به صورت آماده باش در سطح شهر ارومیه و تبریز حضور داشته‌اند با مردم معترض درگیر شدند.

بر اساس گزارش شاهدان عینی از ارومیه، خیابان‌های مطهری، طالقانی در اختیار نیروهای مردمی است و یک دستگاه موتور متعلق به نیروهای امنیتی به آتش کشیده شده است و درگیری‌هایی در خیابان عطایی نیز گزارش شده است.

هم چنین بر اساس گزارش دیگری تظاهرات مردم تبریز نیز آغاز شده است و صد‌ها تن از شهروندان این شهر به خیابان‌ها روانه شدند.

در گیری‌ها در بین بازار محمدی و راسته کوچه از سوی گزارشگران محلی گزارش شده است این درگیری‌ها به قونقا باشی، باغ گلستان و ساعات قابغی کشیده شده است.

شاهدان عینی به گزارشگر هرانا گفتند نیروهای ضد شورش در هر دو شهر با پرتاپ گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی در متفرق کردن جمعت دارند.

ساعت 19/40 : گزارش ها حاکی از حضور گسترده مردم در تبریز می باشد امکان گزارش از تعداد شرکت کنندگان در تبریز نیست حضور مردم در تبریز پراکنده و گسترده است

ساعت 19/36 : موتور نیروهای سرکوب گر در خیابان طالقانی اورمیه به آتش کشیده شده است و درگیری شدید در خیابان عطایی اورمیه گزارش می شود
همچنین حرکت مردم تبریز از خیابان راسته کوچه به سمت میدان ساعت مرکز اصلی شهر برای تظاهرات در حال پیشروی است. در این میان ماموران ضد ملت بارها با درگیری و ممانعت، باعث پراکنده شدن مردم شده اند ولی مردم همچنان با قرار قبلی خود را به میدان ساعت میرسانند .
گزارشها حاکی است ماموران با دیدن موبایل و دوربین با ضبط این وسائل مانع از گرفتن فیلم میشوند

ساعت 19/30 : بر اثر شلیک گلوله مردم در راستا کوچه پراکنده و به سمت میدان ساعت حرکت کردند. پلیس با تعداد زیاد موتور سوار و شلیک گلوله های اشک آور سعی در پراکنده کردن مردم را دارد. خبرهای رسیده حاکی از زخمی شدن چندین نفر در درگیریها است

ساعت 19/25 : درگیری در تبریز بسیار شدید است گزارشها از درگیری شدید در مقابل استانداری ، شهنار دارد و همه مغازه ها در اطراف راسته کوچه سه راه امین و شهنار تعطیل شده اند جمعیت بی سابقه است
صدای گلوله به صورت متوالی در خیابان فردوسی ( فزولی ) و سه راه امین شنیده میشود همچنین تلفنها در مرکز شهر تبریز قطع می باشد

ساعت 19/15 : گزارش ها ی رسیده از تبریز درگیری شدید بین مردم و نیروهای امنیتی در باغ قاباغی می باشد و همچنین جمعیت حاضر در تظاهرات اورمو به مراتب بیشتر از هفته قبل است و موتور نیروهای سرکوب گر در خیابان طالقانی (زنجیر) اورمیه به آتش کشیده شده است

ساعت 19/11 : درگیری شدید در خیابان عطایی اورمیه رخ داده است و در اعطایی آشک آور پرتاب شده است . مردم ضد شورش را در اورمیه فراری داده اند همچنان مرکز اورمیه در دست ملت قیام کننده می باشد شاهدان عینی خبر از درگیری شدید در اورمیه می دهند . مردم به هیچ عقب ننشسته اند . گزارش ها حاکی حضور مردم 4 برابر حضور هفته قبل می باشد

همچنین از اهر گزارش می شود که مملو از پلیس ضد شورش است و موتور سوار ها در خیابانها مانور می دهند

خبر ها از تبریز نیز حاکی از کشیده شدن درگیری ها به قونقا باشی تبریز

ساعت19/10 : اینرنت تمام شرکتها جز شرکت مخابرات قطع می باشد . سرعت شرکت مخابرات هم بسیار پایین است به حدی که 256 در عرض 10 دقیقه می توان سایت گوگل را باز کرد

ساعت 19 / 00 : خبر ها حکایت از پراکنده شدن جمعیت و حرکت به سمت میدان ساعت دارد و تعداد بسیار زیاد موتور سوار یگان ویژه در خیابانها به چشم می خورد همچنین درگیری در مقابل باغ گلستان تبریز شروع شده است
بنا بر اساس گزارشها تبریز به یک شهر جنگ زده تبدیل شده است تجمع در تبریز به طرف میدان ساعت کشیده می شود
همچنین خبر ها حاکی از تیر اندازی با گلوله پلاستیکی به طرف مردم در راسته کوچه تبریز دارد

ماموران در اورمیه عقب نشینی کردند . مردم هم اکنون از خیابانهای مطهری و طالقانی وارد میدان مرکز شدند. درگیری میدان مرکز بسیار شدید می باشد

ساعت :18/50 : درگیری شدید در شهر تبریزمابین راسته کوچه و بازار محمدی درگیری شدید رخ داده است
اورمیه: درگیری شدید در خیابانهای طالقانی و مطهری شدید گزارش می شود

با شروع توفانی اعتراضات تبریز یگان ویژه بر روری مردم شرو ع به تیراندازی با مرمی پلاستیکی کرد
به گفته یکی از شرکت کنندگان تعداد معترضین در لحظات اولیه به بیش از ده هزار نفر در سه راه امین و راسته کوچه می رسد

ساعت 18:38 : تظاهرات و درگیری در شهر اورمیه به دیگر خیابانهای هم کشیده شده است. هم اکنون درگیری مردم در خیابانهای شهرام، بهار (قاپان قدیم)، زنجیر و طالقانی حضور مردم بسیار چشم گیر از هفته قبل گزارش می شود. بار دیگر تظاهرات مسالمت آمیز آذربایجانیها توسط نیروهای امنیتی ایران به خشونت کشیده می شود.
ساعت 18/ 46: شهر اهر به یک دژ نظامی تبدیل شده است . صدها نیروی امنیتی در خیابانهای شهر خصوصا میدان پلیس راه مستقر شده اند
ساعت 18/ 45:درگیری شدید در اورمیه و حضور گسترده نیروهای ضد شورش در خیابانهای اهر- میدان قره باغ-پلیس
ساعت 18/ 42: تجمع در بازار تبریز حدفاصل پاساژ محمدی و راسته کوچه
ساعت 18/40 : شروع تظاهرات بسیار عظیم در شهر تبریز
خبر های رسیده حاکی از تظاهرات 10 ها هزار نفری از شهر تبریز در راسته کوچه تبریز دارد

ساعت 18/38 : درگیری مردم در خیابانهای شهرام ،بهار (قاپان قدیم)، زنجیر و طالقانی حضور مردم بسیار چشم گیر از هفته قبل گزارش می شود
ساعت 18/33 : مردم در میدان مرکز و خیابان مطهری با نیروهای ضد شورش درگیر شده اند . گفته می شود چندین لاستیک آتش زده شده است . نیروها با شلیک اشک آور به مردم حمله کرده و مردم نیز در حال سنگ پرانی می باشند

ساعت 18/21 : میدان مرکز اورمیه هم اکنون در دست مردم می باشد . تا این لحظه درگیری گزارش
نشده است .
ساعت 18/17 : لحضاتی پیش تظاهرات در شهر اورمیه استارت خورد

احتمال حمله نیروهای سرکوبگر به بازار اورمیه
آرازنیوز:احتمال حمله نیروهای سرکوبگر به بازار اورمیه نیروهای سرکوبگر در حال حمله به اموال عمومی و اموال مردم هستند.

این احتمال وجود دارد که بازار اورمیه از سوی نیروهای آپارتاید به آتش کشیده شود.

فور فوری*** ارتش آزادبخش ملی آذربایجان به نیروهای خود در اورمیه اعلام آماده باش داد

مسئول روابط عمومی ارتش آزادی بخش ملی آذربایجان در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما اعلام کرد به تمامی نیروها یخود در لشگر 64 پیاده اورمیه اعلام آماده باش داده اند. درصورت صلاح دید شوری عالی این ارتش نیروهای ارتش آزادی بخش در حمایت از ملت آذربایجان وارد عمل خواهد شد.

شدت قیام در بخشهای مرکزی شهر تبریز، تمام شهر را ملتهب کرده است

به دلیل شدت و سرعت قیام در بخشهای مرکزی شهر تبریز، سراسر شهر دچار التهاب گسترده ای شده و مردم در دفاع از جان

و ناموس خود در حال سرازیر شدن به خیابانها در محلات دیگر هستند.

خبر فوری*********خبر فوری از تبریز

صدای گلوله به صورت متوالی در خیابان فردوسی و سه راه امین شنیده میشود

چندین نفر بر اثر تیراندازی پلیس مجروح شده است
ساعت 19/31

گزارش تکان دهنده شاهدان عینی از قیام اورمیه

گزارش شاهد عینی در اورمیه: الان از بیرون رسیدم خیابان طالقانی تا ترمینال قیامت بود ماموران توان نزدیک شدن نداشتند . مردم خیابان را سنگر بندی کرده و راه موتور سوارها رو بستند. هیچ کسی قادر به ورود به خیابان طالقانی نیست .

در داخل کوچه های تنگ و پشت بامها نیز مردم مشغول سنگ پرانی به سمت مرکز شهر محل تجمع
نیروهایضد شورش هستند . مردم همه دارن به هم کمک میکنند نیروهای ضد شورش به خاطر راه بندان هایمتعدد ایجاد شده قادر به ورود به اون خیابان نیستند در صورت ورود هم به واسطه تاریکی کوچه ها مردم به راحتی با چوب و چماق سنگ آنها را فرار می دهند.

خبر رسیده لست که سه دستگاه خودروی مردم سوزانده شده که مطمئنن کار لباس شخصی ها است.

به مرکز آگاهی شهر اورمیه حمله کنید... صدها جوان زیر شکنجه و سرکوب هستند

آرازنیوز: براساس اخبار رسیده صدها تن از فرزندان دستگیر شده آذربایجان در اورمیه در حال حاضر در خیابان

امین در مرکز آگاهی این شهر در حال ضرب و شتم شدن و مواجهه با شکنجه های قرون وسطائی هستند.
از مردم خواسته می شود که جهت آزاد سازی اسرای ملت آذربایجان به مرکز اداراه آگاهی شهر اورمیه حمله ور

شوند.

ساعت 21:30 احتمال کشیدن اعتراضات به محله های تبریز

بر اساس گزارشات دریافتی برخی از محله های تبریز در حالت ملتهب به سر می برند شاهدین از حضور مردم و یگانه ویژه خبر می دهند 
فیلمهایی از تظاهرات امروز در اورمیه 12 شهریور
 




 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر