۱۳۹۰ تیر ۲۹, چهارشنبه

آغزنظرسنجی بانک مرکزی ایران برای تغییرواحدپول ملی وبازهم نیات راسیستی پشت پرده



سایت نظرسنجی:
http://reform.cbi.ir
همانور که در نظرسنجی بانک مرکزی می بینید، واحدهای پولی به غیر از تومان ترکی و ریال (احتمالاً از واژه پرتغالی/اسپانیای رئال
و یا شاید ریشه عربی) واحدهای با نامهای "پارسی" که معنای ائتنیک فارس می باشد و "دریک" به معنای سکه زر در درون هخامنشی گرفته شده است. حال نکته ی قابل تامل دوباره نادیده گرفتن هویت ملل – ائتنیکهای غیر فارس و ارجحیت ائتینک فارس در قالب ایران و ایرانیت می باشد. مورد دیگر قالب کردن نام پارس که هیچ ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با ائتنیک فارس ساکن مرزهای جغرافیای ایران ندارد مصداق بارز راسیسم و جعل می باشد.
نکته قابل تامل دوم:
سوالی می باشد با چنین مضمونی: برای طرح پشت اسکناس کدام یک از گزینه های زیر را پیشنها دمی کنید؟
1-    چهره دانشمندان، نویسندگان و شعرای ایرانی
2-    اماکن تاریخی، باستانی و مذهبی
3-    سمبل های ملی (نظیر قله دماوند و ..)
4-    نمادهایی از رویدادهای مهم تاریخ کشور(نظیر 22 بهمن و ...)
5-    طرح هایی در بزگرداشت برخی فعالیتها یا قشار مانند کشاورزان، کارگران
منظور از چهره دانشمندان به مانند گذشته حتماً چهره انسان دوستانی مانند فردوسی، کوروش و ... خواهد بود.
منظور از اماکن باستانی احتمالاً به مانند گذشته تخت جمشید، مقبره کوروش و ... خواهد بود.
مطمئناً گزینه های3 و 4 و 5 نیز به مانند گذشته هویت ، تاریخ، زبان و ... ائتنیک فارس را تحت پوشش قرار داده و در قالب ایرانیت عرضه خواهد شد.
به مانند گذشته فارس و فارسی که معنایی به جز نام یک گروه ائتنکی ساکن ایران و داشته های آن گروه ائتینیکی ندارد با تردستی هر چه تمام در قالب ایرانی که به عنوان تابعیت یک شخص در منطقه جغرافیایی مشخص می باشد به ملل ساکن ایران عرضه خواهد شد.
بی شک در نام واحد پولی آینده ، کلمات نوشته شده پشت و روی اسکناس و ... به مانند گذشته اثری از داشته ها ملل غیر فارس دیده نخواهد شد و روز از نو روزی از نو.
عکس زیر اسکناس 10 روپیه ای  ملی دولت هند می باشد که به بهترین وجه هویت چند ملیتی هند را بازگو می کند، مقایسه کنید با کشوری راسیست و عقب مانده مثل ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر